• Votre sélection est vide.

Enregistrez les diplômes, parcours ou enseignements de votre choix.

Droit, Économie, Gestion

LP - Outdoor international sales & promotion

60 crédits

1 année

• Langues d'enseignement

Présentation

La formation fait partie d’OSV Academy et est à ce tire développée en étroit partenariat avec l’association Outdoor Sports Valley, cluster de la région Auvergne-Rhône-Alpes. Cette association a pour vocation de fédérer, représenter et contribuer au développement des entreprises de l’industrie des sports outdoor et regroupe 460 membres dont 255 marques et détaillants de l’industrie.

Elle accueille des étudiants français et étrangers, dure un an et comprend 6 mois de cours et 4 à 6 mois de stage.

This bachelor degree is part of the OSV Academy and is therefore developed in close partnership with the Outdoor Sports Valley association, a cluster in the Auvergne-Rhône-Alpes region. This association aims to federate, represent and contribute to the development of companies in the outdoor sports industry and gathers 460 members, including 255 brands and retailers in the industry.

It welcomes French and foreign students, lasts one year and includes 6 months of courses and 4 to 6 months of internships.

The sports industry is in need for young professionals combining a great sense of analysis, a good knowledge in sales techniques in the outdoor sports industry and to be capable of working in an international environment. The curriculum will provide a solid understanding of sales and operational marketing techniques for the sports markets.

Dimension internationale

La formation a une vocation entièrement internationale : tout l’enseignement se déroule en anglais, elle accueille des étudiants français et étrangers et l’international fait partie intégrante du contenu des cours.

The course has an entirely international vocation: all teaching takes place in English, it welcomes French and foreign students and internationalization is an integral part of the course content.

Les atouts de la formation

En dehors de sa dimension internationale, le partenariat très étroit avec Outdoor Sport Valley en fait une formation unique. Elle comprend de très nombreuses actions de terrain destinées à professionnaliser les étudiants et les insérer dans le monde du sport : nombreuses visites d’entreprises et des plus grands salons professionnels du sport outdoor, conférences professionnelles, un projet consultant pour une entreprise du sport de 5 mois, un stage de 4 à 6 mois...

Apart from its international dimension, the very close partnership with Outdoor Sport Valley makes it a unique training course. It includes a large number of field activities designed to professionalize students and integrate them into the world of sport: numerous visits to companies and to the largest outdoor sports trade shows, professional conferences, a five months consultant project for a sports company, a 4 to 6 months internship.

Effectifs attendus

Date de début de la formation

Première semaine de septembre

Date de fin de la formation

Première semaine de septembre

Sélectionnez un programme

LP - Outdoor international sales & promotion

• UE501 Understanding needs and context

• Sport industry culture & markets

• Sport industry marketing

3 crédits
    • Sustainable development in the sports industry

• Product design & technical tools

• UE502 Commercialization process

14 crédits
    • Consumer behaviour and market studies

• Sports goods distribution

3 crédits
    • International trade (part 1)

• Operational marketing

2 crédits
    • Sales techniques (part 1) : prospection & negotiations in an international environment

• Supply chain management

• UE503 Sport units management and communication

• Project management

• Languages

• Professionnal integration

0 crédits
    • Intercultural management

• Business strategy

• UE601 Group project

• Group project

• UE602 Sales processes management

10 crédits
    • Sales techniques (part 2) : Negotiations simulations & Sales analysis

• Digital marketing & communication

• CRM and database management

2 crédits
    • HRM and sales team management

• Serious game

• Conferences, fairs and visits

1 crédits
    • International trade (part 2)

• UE603 professional experience

12 crédits
    • Internship

12 crédits

A qui s'adresse la formation ?

Students of all nationalities with 2 years of university level studies.

For those who have an inclination for sales, operational marketing and sports industry, with an international vision.

Candidater et s'inscrire

Inscriptions en ligne du 22/01 au 25/06 sur : https://ecandidat-usmb.grenet.fr

Attendus de la formation

Une maitrise correcte de l’anglais est nécessaire, en particulier à l’oral.

Une expérience dans le monde du sport est fortement appréciée.

Good level of English required, strong motivation and passion about outdoor sports.

Métiers visés et insertion professionnelle

• Sales representatives
  • Regional manager
  • Head of international sales